علمی آموزشی عبدالحسین زنده بودی

آمار مطالب

کل مطالب : 109
کل نظرات : 38

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 21

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 10
باردید دیروز : 10
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 407
بازدید سال : 9918
بازدید کلی : 127535

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی آموزشی و آدرس game6.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 407
بازدید کل : 127535
تعداد مطالب : 109
تعداد نظرات : 38
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : عبدالحسین زنده بودی
تاریخ : چهار شنبه 27 دی 1391
نظرات

مدرسه زندگی

مدرسه نوعی موجود زنده و پیوسته و در حال رشد و تکامل است ؛ با فرهنگ ویژه ی خودش ، به شرط آن که مولفه هایش ، یعنی مدیر ، معلم و دانش اموز و حتی اولیای انان همانند موجودات زنده ی ؛ سالم ، پیوسته رشد کنند و از تغییر و تحول نهراسند .از این رو مدرسه ی پیشرفته امروز ، مدرسه ای است : زنده ، پویا ، آماده ی تغییر و فرزند زمان . اداره کنندگان مدرسه در حقیقت با پرورش دانش آموز عصر جدید حتی می توانند جامعه را به نحو احسن اداره کنند . پس این امر مستلزم این می باشد که باید مدرسه را « برانگیخته » نگه داشت و این برانگیختگی ابتدا با ید از معلم ؛ و کادر اموزشی صورت گیرد تا دانش اموزانی برانگیخته داشت .
« برانگیخته برای رشد و یادگیری و تکامل »

همه چیز به شما بستگی دارد
یک گل می تواند رویایی را بیدار کند یک درخت می تواند جنگلی را آغاز کند
یک پرنده می تواند قاصد بهار باشد . یک لبخند می تواند یک دوستی را آغاز کند
یک دست گرفتن می تواند روحی را از جا بلند کند یک کلمه می تواند هدفی را شکل دهد
یک رای می تواند ملتی را عوض کند یک شمع می تواند تاریکی را از بین ببرد
یک خنده می تواند بر اندوهی غلبه کند یک صدا می تواند با حکمت سخن بگوید
می بینید ؟ همه چیز به شما بستگی دارد

برای ایجاد تحول هیچ گاه دیر نیست می توان از هم اکنون نیز شروع کرد ولی فقط باید راه های ایجاد آن را بدانیم ساده ترین راه برای ایجاد تحول توجه به برنامه هایی خارج از برنامه های سنتی کلاس ها می باشد . دانش آموز در مدارس ما چیز هایی یاد می گیرند که کمتر به دردشان می خورد و پاسخ گوی نیاز های آنی یا فرهنگی و اجتماعی ان ها نیستند . اکثر مطالب کتاب را فقط برای خواندن می اموزند تا برای امتحان آماده شوند و یاد نگرفتند که به مطالب کتاب به صورت کاربردی نگاه نمایند ، تا در زندگی روزمره بکار بگیرند . می توان با تدوین برنامه های مکمل و فوق برنامه مفاهیم کلیدی زندگی و مهارت های فردی ، اجتماعی و اخلاقی او را آموزش دهیم . باید او را به سمتی سوق داد که خود خلاق و طراح این فعالیت ها شود و از تمام همکارانی نیز که ایده های خلاق دارند تشکر کرد و از انها سود جست .

معلم اثر بخش

امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی پیشرفته حرف اول را می زند . باید معلمان را به این جهت سوق داد کهبهره گیری از فناوری و علم روز ضرورت بسیار بالایی دارد و برای رسیدن به جامعه ای متحول نیازمند یادگیری در سطح وسیع کاربردی هستیم تا بتوانیم دانش آموزانی متناسب با عصر دانایی پرورش دهیم . بدیهی است جامعه امروز نیازمند انسان هایی خلاق و توانمند می باشد و از ان جا که مهم ترین هدف آموزش و پرورش شکوفا سازی استعدادها و خلاقیت ها می باشد ، انتظار می رود با پرورش معلمانی اثر بخش که خود آشنایی کامل با اطلاعات روز و فناوری ها داشته و علاقه مند نیز باشند ، به خصوص در بعد برنامه های درسی و پرورشی از حرکت شتابان این قافله ی اطلاعات و فناوری در عصر جدید عقب نمانیم .

می توان با تشکیل کارگاههای اموزشی، تجهیز کتاب خانه و آزمایشگاه با لوازم مورد نیاز معلمان که متناسب با علم روز باشد ؛ تهیه نشریه های اموزشی و توزیع بین معلمان ، پیش بینی پاداش ها ی مناسب جهت معلمان پر تلاش ، دعوت از کارشناسان ، معلمان را برای یادگیری بیشتر تشویق کنیم . معلم باید بداند که آنچه در گذشته اموخته ، لازم ولی کافی نبوده و برای دانش اموزان هر برهه ی زمانی باید اطلاعات خود را متناسب با بچه ها و شرایط حاکم بر زندگی در همان زمان ، افزایش دهد . باید درک کنیم که یک معلم هیچ گاه نمی تواند بر اساس اموخته های مثلا 15 یا 20 سال پیش دانش اموزان زمان فعلی را اموزش دهد . دانش اموزان جدید به مراتب باهوش تر ، با انگیزه تر و با اطلاعات بیشتری در کلاس ها حاضر می شوند و نیازمند آموخته های جدیدی هستند که برای زندگی در سالهای آینده به کار ببرند.
و به نقل از استاد شهيد مرتضي مطهري: «من ستايشگر معلمي هستم كه انديشيدن را مي آموزد نه انديشه ها را». بنابراين :
خدا را سپاس كه ما را آفريد تا بيافرينيم! ما را خلق كرد تا خلق كنيم!
..
 

تعداد بازدید از این مطلب: 718
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


نویسنده : عبدالحسین زنده بودی
تاریخ : جمعه 15 دی 1391
نظرات



خانم« تامپسون» معلم کلاس پنجم ابتدايي در اولين روز مدرسه مقابل دانش آموزان ايستاد و به چهره دانش آموزانش خيره شد و مانند اکثرمعلمان ديگر به دروغ به بچه ها گفت که همه آنها رابه يک اندازه دوست دارد. اما اين غير ممکن بود. چرا که در رديف جلو پسربچه اي به نام « تدي استودارد» درصندلي خود فرو رفته بود که چندان مورد توجه معلم قرارنداشت. خانم «تامپسون» سال قبل « تدي » را ديده بود و متوجه شده بود که او با بقيه بچه ها بازي نميکند. اينکه لباسهايش کثيف هستند و او همواره به استحمام نيازدارد . براي همين «تدي» فردي نامطلوب قلمداد مي شد.

ادامه مطلب را بخوانید


 

تعداد بازدید از این مطلب: 910
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


نویسنده : عبدالحسین زنده بودی
تاریخ : پنج شنبه 14 دی 1391
نظرات





خدایا کفر نمی‌گویم،

پریشانم،

چه می‌خواهی‌ تو از جانم؟!

مرا بی ‌آنکه خود خواهم اسیر زندگی ‌کردی.

خداوندا!

اگر روزی ‌ز عرش خود به زیر آیی

لباس فقر پوشی

غرورت را برای ‌تکه نانی

‌به زیر پای‌ نامردان بیاندازی‌

و شب آهسته و خسته

تهی‌ دست و زبان بسته

به سوی ‌خانه باز آیی

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

خداوندا!

اگر در روز گرما خیز تابستان

تنت بر سایه‌ی ‌دیوار بگشایی

لبت بر کاسه‌ی‌ مسی‌ قیر اندود بگذاری

و قدری آن طرف‌تر

عمارت‌های ‌مرمرین بینی‌

و اعصابت برای‌ سکه‌ای‌ این‌سو و آن‌سو در روان باشد

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

خداوندا!

اگر روزی‌ بشر گردی‌

ز حال بندگانت با خبر گردی‌

پشیمان می‌شوی‌ از قصه خلقت، از این بودن، از این بدعت.

خداوندا تو مسئولی.

خداوندا تو می‌دانی‌ که انسان بودن و ماندن

در این دنیا چه دشوار است،

چه رنجی ‌می‌کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است…

دکتر علی شریعتی


 

تعداد بازدید از این مطلب: 932
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


نویسنده : عبدالحسین زنده بودی
تاریخ : یک شنبه 10 دی 1391
نظرات
تعداد بازدید از این مطلب: 4797
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


نویسنده : عبدالحسین زنده بودی
تاریخ : شنبه 9 دی 1391
نظرات
تعداد بازدید از این مطلب: 104270
|
امتیاز مطلب : 906
|
تعداد امتیازدهندگان : 244
|
مجموع امتیاز : 244


نویسنده : عبدالحسین زنده بودی
تاریخ : شنبه 9 دی 1391
نظرات
تعداد بازدید از این مطلب: 2994
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


به وبلاگ من خوش آمدید عبدالحسین زنده بودی آموزگار کلاس ششم دبستان شهدای بسیج شهرستان بوشهروکارشناس ارشد برنامه ریزی آموزشی سرگروه آموزشی استان ومدرس دوره های آموزش ضمن خدمت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود